2014. szeptember 21., vasárnap

Kéktúra 14. - Moha és gombák

Előzmény: Rengeteget túráztam már Magyarországon, sokszor Kéktúra útvonalon, és már jó néhány éve fontolgatom, hogy jó lenne végigjárni az egészet és a pecséteket is összegyűjteni. A kezdő lökést az adta meg, hogy beszéltem a barátnőmmel, aki ugyanebben gondolkodott, azonban szintén akadnak hátráltató körülmények az életében (nekem ugye ott a két térdem, egyik rosszabb mint a másik, műtve is volt). Úgyhogy másnap megvettem a pecsétgyűjtő füzetet mindkettőnknek és a következő szabadnapomon bele is vágtam a tervem megvalósításába.

Bécsi út 18. sz. busz áll. - Rozália téglagyár - Virágos-nyereg - Hármashatár-hegy - Hűvösvölgy (Gyermekvasút)

Az első meglepetés akkor ért, amikor a buszról leszállva, a kezdők lelkesedésével baktattam első pecsételő helyem, a téglagyár felé. Vasúti átjárót jelzett a térkép, közeledve egy tábla fogadott: "Az átjáró biztosítása megváltozott." Konkrétan a síneknek hűlt helyét találtam - olyannyira megváltozott a vasúti átjáró, hogy meg is szűnt.
Azon, hogy a legeslegelső pecsétet hosszas szemrevételezés után sikerült fejjel lefelé belenyomnom a füzetbe, már meg sem lepődtem... jellemző.

Kéktúrám első szakasza egy erdőn át vezetett, volt benne egy kis kaptató, de alapvetően nem volt vészes. Az előző napok esőzése után az egész erdő tele volt gombákkal. Rengeteggel. Kicsikkel és nagyokkal, élénk színűekkel és sima barnákkal. Mindenhol.














Láttam egy elhagyott, talpatlan cipőt, ami olyan régóta van az erdőben, hogy már egészen benőtte a moha.






A Virágos-nyereg egy csodaszép rét, tényleg tele van virággal - és tényleg van ott egy büfé. No meg pecsételő-hely.




Innen már egészen közel van a Hármashatár-hegy, aminek környékén számos kilátóhelyről lehet szétnézni. Van egy emléktábla is és néhány építmény, amik leginkább ufó-leszállópályára emlékeztetnek.





Továbbhaladva a jelzés levisz egészen a 65-ös busz végállomásáig, innen pedig egy igazi családi kirándulást is lehet tervezni, az út kisgyerekekkel, sőt babakocsival is könnyen járható. Első látnivaló az Árpád-kilátó:


Az Oroszlán-szikla tényleg úgy néz ki, mintha egy hím oroszlán ülne az út szélén:

A hatalmas rét pedig változatos programlehetőségeket kínál, a piknikezéstől a kocogásig. 





A réttől már csak lefelé kellett menni Hűvösvölgyig, ahol a gyermekvasutasoktól kaptam aznapi utolsó pecsétemet.

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése