2014. január 15., szerda

Amikor elmegy a net

Anyuval beszélgetek.
- Rossz a gépünk.
- Mi történt?
- Nincs rajta net.
- Értem. De mi a baj vele?
- Hát az, hogy nem megy a net.
- ...
- Mit csináljak?
- Hívj egy szerelőt.

Erről eszembe jutott egy őszi telefonos csevegésem az ügyfélszolgálatos sráccal. Össze-vissza szakadt a net, félig volt, belassult. Miután párszor újraindítottam mindent, gondoltam felhívom őket, hátha mond valaki valami okosat. Még ki se csöngött, már bemondta egy gépi hang, hogy a hálózat túlterhelt a szolgáltatás országos hibája miatt, amit már javítanak - ekkor már sejtettem, hogy nálam is ez a gond, de azért megvártam, hogy felvegyék a telefont. Az ügyfélszolgálatos nagyon kedves volt, meghallgatta a problémámat. Hogy ne kelljen vacakolnunk a szokásos alapdolgokkal, elmondtam, hogy azokat már megcsináltam. Háromszor. (Ennyi még laikusként is megy.) A srác hümmögött párat, majd megkérdezte:
- Milyen routere van?
Na, itt kezdtem el azon gondolkodni, hogy szóljak-e neki, hogy egy szőke nővel beszél, mert bár eddig roppant magabiztosnak tűnhettem, valójában még az is nehézséget okoz, hogy megjegyezzem, melyik a modem és melyik a router. Végül ezt nem kötöttem az orrára, inkább nagy nehezen eldöntöttem, melyik dobozkát kell azonosítanom neki, és nagy örömmel megállapítottam, hogy rá van írva a típusa (legalábbis őszintén reméltem, hogy az van rajta). Bemondtam, majd tétován megkérdeztem:
- Olyan ugye van?
- Igen, van - válaszolta megnyugtatóan, és hallottam a hangján, hogy vigyorog.
- Akkor jó... - fújtam ki a levegőt. - Az első gondolatom amúgy az volt, hogy rávágom, hogy fehér, de aztán úgy döntöttem, ez valószínűleg nem lenne túl releváns információ.
És legnagyobb meglepetésemre, a srác lemondó hangon így sóhajtott fel:
- Ne tudja meg, hány embertől kapom ezt a választ...
Persze röhögtünk, ezek után mást nem is lehetett (:

2 Megjegyzés:

Amaranta írta...

:-)
Én eleve szőke nőnek tettetem magam. Le a kalappal a srácok előtt, mert nagyon jól kezelik. De így biztos, hogy alaposan elmagyarázzák, és nem csak félszavakkal mit is kell tennem. De szereltem már kávéfőzőt is telefonos intstrukciók alapján.

óvónéni írta...

Cseles!

Megjegyzés küldése