2013. április 28., vasárnap

Anyák napi műsor

Az a bizonyos...
Van benne tánc (nagyon egyszerű mozgásokkal), mert alapvetően egy táncos lábú és zeneszerető csoport a mostani.

1. Bevonulás zenére
3. Ének: Ispiláng...
4. Köralakítás mondókára:
Egy, kettő, három, négy,
te kis cipő hová mégy?
Kipp, kopp, kopogok,
óvodába ballagok.
5. Dalos játékok:
- Koszorú, koszorú
- Kis kacsa fürdik
- Cini-cini muzsika...
6. Tánc: Gyermek volt minden óriás c. zenére
7. Versek, mondókák, dalok:
- Szita, szita, sűrű szita...
- Eresz alól fecske fia...
- Én kis kertet kerteltem...
- Én kicsike vagyok (ének)
8. Nagymamák köszöntője:
Halkan puhán szirom pereg,
simogatja öreg kezed.
Piros szegfű, halvány rózsa
téged köszönt Nagyanyóka!
9. Anyukák köszöntője: Fésűs Éva: Tavasszal
10. Ajándékok kiosztása (alatta zene)
11. Ajándékátadó vers:
Édesanyám, anyák napja
ünnep kicsi szívemnek,
hosszú verset nem tudok még,
inkább megölellek.

6 Megjegyzés:

Névtelen írta...

Komolyan mi az egész értelme? Kis túlzással fél évig erre készül a gyerek, lemegy a félórás-órás program azt kész.
Közben meg a fél napjuk erre megy el.

Bevallom nem szeretem egyáltalán az anyák napját, vagyik inkább a körítést. Az év 365 napján vagyok anya, nem azon az egy délutánon. Nem nem és nem.

Ajándék? minek? miért?

Ahogy elmúlnak az óvodás/iskolás ünnepségek és nem lesz kötelező! (mert igen az, hacsak nem járatom a gyereket karácsonytól óvodába) megmondom, kész vége ennyi volt. Majd ünnepelitek a saját gyerekeitekkel.

Ugyanez vonatkozik a gyereknapra. Nem minden nap gyereknap? Nem körülöttük forog az egész világ(om)? Á... nem.

Ja és ahogy vége az anyák napi cirkusznak, tanulhatják be a ballagási cirkuszt. Ajándék? Anyámat úgy kell lebeszélni róla, anyóst nem is lehet, ja a dédit is meg kell hívni.
Mire a gimis ballagásig eljutunk, már olyan hacacáré lesz mint egy esküvőnél. Miért????

Ildikó

óvónéni írta...

Kedves Ildikó,
én a magam részéről szeretem az anyák napi műsort. Nem csinálok belőle, körülötte cirkuszt (hogy a Szülők mit hoznak ki belőle, az már rajtuk múlik), próbálom tényleg a lelkesedést és a szeretet kifejezését előtérbe helyezni. Ugyanakkor az sem utolsó szempont, hogy nem az iskolai feleltetésnél kerülnek a gyerekek olyan szituációba, amikor figyelő szempárok előtt kell beszélniük. Itt van idő felkészülni, előkészíteni a szereplést, és pozitív élmény válik belőle.

Ildikó írta...

Köszönöm a választ.

Lehet, hogy alapvetően jó az ötlet, de a hét évesem most pl az ölemből nézte végig a műsort, úgy ahogy 3 évesen is.
Vannak gyerekeknek akiknek bejön az idegenek előtti versmondás/éneklés nálunk nagyon nem.

(halk megjegyzés, hogy itthon sem tudták elmondani a verset, tehát nem is rögzült elég mélyen).

Az az igazság, hogy magamból indulok ki, én sem szerettem szerepelni. A fiúk meg még úgyse.

Ildikó

óvónéni írta...

Érdekes ez, én sem szerettem szerepelni. Most sem szeretek (: Talán ezért próbálom ennyire elszántan arra nevelni az ovisokat, hogy megtalálják benne az örömöt... Van, akinél sikerül (az egyik régebbi ovisunk, aki kiscsoportban alig mert megszólalni, most szavalóversenyen ért el szép helyezést), van, akinél nem, de azért próbálkozok. És aki nem szeret szerepelni, annál már az is szép eredmény, ha hajlandó megnézni a műsort, szóval csak gratulálni tudok a fiadhoz (:

Névtelen írta...

Nos, meglepődtem Ildikó reakcióján! De hát nem vagyunk egyformák....Hogy fél évig,??? Nem kis túlzás!!! És miért baj, ha van egy nap az évben, amikor különös figyelmet szentelünk egymásnak ebben a rohanó világban?Jó, én sem vagyok az a "jajdeimádokszerepelni" fajta, de ennek lehet más módja is. Nálunk az oviban például volt már anyák napi piknik-egy kis pléd, kis tea, süti, és ének anyunak-csak így lazán. Mégis olyan szép és megható volt.... Egyébként-elnézést, nem ismerem a fiad-de ha 7 évesen is az öledből nézte a műsort, ott már nem biztos, hogy csupán a lámpaláz volt az ok... De lehet tévedek. További csodás anyaságot, szép napokat! :)

Rea írta...

Egyetértek! Szerintem az ölben ülés 7 évesen, csak anyának szólt! Tudta a gyerek, h sajnálva lesz és megteheti. Nálam már 7 évesen alig várják, h "ügyesek lehessenek", amikor szerepelnek. Ráadásul, a gyerekek egymás előtt is ügyes nagyok akarnak lenni. Ez motiválja őket!!

Megjegyzés küldése