2012. december 25., kedd

Vörösáfonyás-diós muffin

Az idei Karácsony felfedezettje és sütemény-kategóriájának abszolút nyertese nálam.

Hozzávalók:
  • 10 dkg búza-rétesliszt
  • 18 dkg búza-finomliszt
  • 15 dkg olvasztott vaj
  • 2 tojás
  • 2 dl natúr joghurt
  • 1/2 csomag sütőpor
  • 1 nagy csipet só
  • 1 citrom reszelt héja
  • 7 dkg darált dió megpörkölve
  • 5 dkg aszalt vörösáfonya
Elkészítés:
A hozzávalókat a tojás, az olvasztott vaj és a joghurt kivételével egy tálban összekeverjük. A langyosra hűtött, olvasztott vajat a joghurttal és a tojásokkal együtt a lisztes keverékhez adjuk. Az így kapott masszát egyenletesen elosztva muffinpapírral bélelt sütőformába kanalazzuk. Az adagok tetejét fél dióbéllel és aszalt vörösáfonyával díszítjük. 180 °C-ra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük. Kb. 18 db lesz belőle.

Kiegészítés:
Tény, hogy egy muffint nem lehet nagyon elrontani. Én sikeresen összekevertem a kétféle liszt mennyiségét, csak 175-ös volt a joghurt, amit vettem a boltban, nem hűtöttem le az olvasztott vajat, lazán beleraktam egy teljes csomag sütőport és 3 tojást, mert nagyon kicsik voltak. A citromhéjat kihagytam, tettem viszont a tésztába kb. 5 evőkanál cukrot és egy kis fahéjat. És a diót sem pörköltem meg, viszont többet daráltam le a szükségesnél. A muffinok kb. fél óra alatt sültek meg, és hihetetlenül finomak lettek!

2 Megjegyzés:

Nyafkamacska írta...

Ezt nevezik kreativitásnak :-)

óvónéni írta...

Köszi (: Bár, az igazat megvallva, szerintem ezt inkább szerencsétlenkedésnek nevezik (: Vagy talán fáradtságnak, azzal még esetleg ki lehet magyarázni (:

Megjegyzés küldése