2012. szeptember 30., vasárnap

Fáradt vagyok - a negyedik hét

Vannak napok, amikor úgy érzem, semmit sem haladunk előre. Egy pici apró lépést sem. Pedig azzal a szilárd elhatározással megyek be minden reggel, hogy valamit aznap is fejlődünk. Aztán máshogy alakul minden, és azt érzem, tapasztalom, hogy mást sem teszek, csak a percről percre felmerülő újabb problémákat oldom meg, ahelyett, hogy én terelném a napunkat egy ideális mederben. De mindig jön valami más...
Kedden például, majdhogynem az volt a legjobb az egész napomban, hogy az egyik gyerek szó szerint lehányt. Ült az ölemben és egyszercsak taccs. Ezzel elvoltam egy jó ideig... Segítségszerzés, takarítás, átöltöztetés, mosakodás, szülők értesítése. És ez az egész ramazuri mindössze egy probléma volt a sokból, ami aznapra kijutott.
Aztán meg, néha, egészen jól is mennek a dolgok. Elnézem a gyerekeket a teremben, ahogy nyugodtan játszanak, látom a csillogó szemüket, amikor mutatok nekik valami újdonságot (pl. a diavetítő, na olyat ők még életükben nem láttak, de tetszett nekik a feeling) és hallgatom, amikor örömmel újságolják, hogy ma rajzoltunk, ma táncoltunk, ma tornáztunk... Pénteken már eltévedés nélkül, kettesével kézenfogva végigjöttek a járdán - és azért ez bizakodásra ad okot.

2 Megjegyzés:

Névtelen írta...

Kitartás Drága!
Minden rendben lesz, csak türelem, pozitív hozzáállás kell és néha meg kell elégedni a pici lépésekkel is. Vannak már tapasztalataid, valószínűleg nem mondtam újat, de talán adhatok egy kis erőt azzal, ha bevallom: az elmúlt 30 év alatt (és mindig 30 feletti létszámú csoporttal dolgozva) én is sokszor éreztem, hogy visszaadom a diplomát, alkalmatlan vagyok a feladatra. :S
Aztán egyszer csak egy régi ovisom saját csemetéjét hozta hozzánk oviba és úgy mesélt az ovis emlékeiről (és rólam), ami megmelengette a lelkem. Na ezért mindenképp érdemes volt végigjárni az utat. :))
Sok-sok szép napot kívánok Neked és erőt a mindennapokhoz! Zsóka

óvónéni írta...

Köszönöm Zsóka! Neked is minden jót, sok örömet, szépséget, mosolyt és ragacsos puszikat (;

Megjegyzés küldése