2012. szeptember 16., vasárnap

Amőba-keksz

Valahogy úgy vagyunk mi ketten, a Sütés meg én, mintha nem is lennénk olyan nagyon messze egymástól. Azonban köztünk feneketlen szakadék tátong. Ilyesformán:
(a rajzot Imog3n ihlette)

Szóval ma nekiálltam kekszet sütni. Itt a recept, Annásnál láttam, igazán egyszerű, és finom is, jó szívvel ajánlom bárkinek, aki már átkelt a szakadékon.


Rumos-mazsolás keksz

Hozzávalók:

  • 5 dkg mazsola
  • 3 ek rum
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg porcukor
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 2 tojás
  • 10 dkg liszt

A mazsolát a rumban 1 órán át ázni hagyjuk. A sütőt 200 fokra előmelegítjük. A puha vajat krémesre keverjük, hozzáadjuk a porcukrot és a vaníliás cukrot, azokkal is kikeverjük. A tojásokat felverjük, majd alaposan elkeverjük a vajas masszával. Ezután hozzáadjuk a lisztet, majd a rumos mazsolát, és egyenletes krémmé keverjük az egészet. Szilikonos sütőpapírt terítünk egy sütőlapra, majd kb. 2-3 cm átmérőjű adagokat kanalazunk rá, egymástól viszonylag távol, mert sütés közben szét fognak terülni a halmocskák. Kb. 15 perc alatt megsülnek a kekszecskék, rácson hagyjuk őket kihűlni.

Az alkohollal való nem túl barátságos viszonyomnak köszönhetően én annyit változtattam rajta, hogy rum helyett aromát használtam. Persze az én kekszeim nem lettek szép kör alakúak. Sem világosbarna szélűek. De azért az ízük jó.

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése