2012. június 3., vasárnap

Összeraktuk...

... a ballagók tablóját.
... a tarisznyákat.
... a búcsúzó kis műsort.
... a sok-sok ajándékot és virágot egy (vagyis inkább kettő-három) kupacba, hogy haza tudjuk vinni őket...


1. Kedves óvódám - ének

2. Szalai Borbála: Utolérem a bátyámat

Mi tagadás, irigyeltem, hogy a bátyám iskolás,
hogy őneki gyerekjáték az írás, az olvasás.
Csodáltam, hogy milyen szépen formálja a betűket,
s hiába van sok belőlük, ismeri a nevüket.
Úgy megy neki az olvasás, akárcsak a vízfolyás.
Hej - gondoltam - mikor lesz már belőlem is iskolás?
S most, amikor beírattak iskolába az idén,
megfogadtam: a bátyámat utolérem, bizony én!

3. Kovács Barbara: Fontos dolgok

Mindenféle fontos dolgok jutnak az eszembe,
hogy például az iskolában van-e medence?
Szünetben szabad-e felmászni a fára,
és van-e gesztenyefa, beállni alája,
ha csak kicsit esik a langyos nyári eső,
vagy lesz mindenkinél az udvaron esernyő?

Van-e ott kedves, ügyes dadus néni,
aki majd segít a cipőmet bekötni?
A tanító néni szeret majd engem?
Ha jól tudom a leckét, megpuszilgat engem?
Megfogja a kezem, ha sétálni megyünk?
És az anyukám is eljöhet majd velünk?

A tanító néni az ölébe ültet?
Ha nem tudok valamit, nagyon megbüntet?
És ott is lesz szülinap, meg gyermeknapi móka?
Lesz-e ropi, süti, meg mindenféle torta?
Mi vár rám az iskolában? Úgy szeretném tudni!
Legjobb volna mégis mindig itt maradni!

4. Autó, vonat... - ének

5. Ősztől iskolába járok,
elballagok óvodámból.
Búcsút veszek kis jelemtől,
csoportomtól, jó dajkámtól.
Óvónénik hangja kísér,
voltak vidám nyarak, telek.
Köszönöm, hogy vigyáztál rám,
kedves ovim, kinőttelek.

6. Iványi Mária: Nagycsoportosok búcsúztatása

Nem jöttök már óvodába, iskolások lesztek,
játék helyett számokkal és könyvvel ismerkedtek.
Megtanultok betűt írni, pocakos b-t, ó-t, á-t,
rajzoltok szép színes képet s hangjegyekből kottát.
Azért mi sem búslakodunk, itt a mackó s labda,
jövőre meg találkozunk az iskolapadban!

7. Nemes Nagy Ágnes: Nyári rajz

Hogy mit láttam? Elmondhatom.
De jobb lesz, ha lerajzolom.
Megláthatod te is velem,
csak nézd, csak nézd a jobb kezem.

Ez itt a ház, ez itt a tó.
Ez itt az út, felénk futó.
Ez itt akác, ez itt levél,
ez itt a nap, ez itt a dél.
Ez borjú itt, lógó fülű,
hasát veri a nyári fű.
Ez itt virág, ezer, ezer,
ez a sötét gyalogszeder.
Ez itt a szél, a repülés,
az álmodás, az ébredés.
Ez itt gyümölcs, ez itt madár,
ez itt az ég, ez itt a nyár.

Majd télen ezt előveszem,
ha hull a hó, nézegetem.
Nézegetem, ha hull a hó,
ez volt a ház, ez volt a tó.


8. Sehallselát Dömötör - ének

9. Meglepetés videó a csoport tagjairól

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése