2012. május 2., szerda

Scrabble házilag. Hozzávalók: ablaktisztító,...

Hát igen. Nem gondoltam volna, hogy ha valaha itthoni Scrabble-készítésre adom a fejemet, akkor azt azzal fogom kezdeni, hogy a háztartási tisztítószerek között keresgélek. Aztán mégis így lett.

Történt ugyanis, hogy bár én alapvetően fából szerettem volna az egészet elkészíteni, nem sikerült hozzá alapanyagot szereznem. Ám amikor megláttam az OBI-ban az akciós mozaik-lapokat, azonnal jött az alternatív ötlet: üveg. Mert az milyen elegáns már. Megjegyzem, az is, és a mozaikkockák ára így egészen pontosan harmada volt a hobbi-boltban kapható üvegmozaiknak. Ugyan színesek, de nekem ez tetszik így.



Az üveglap szélére viszont kell még rézfólia. Mert így vág. És csuda elegáns a kezem a véletlenszerűen elrendezett sebtapaszokkal. (:


A Scrabble magyar változatának betűkészlete:
  • 2 üres zseton ("joker"), 0 pont értékben. 
  • 1 pont: A ×6, E ×6, K ×6, T ×5, Á ×4, L ×4, N ×4, R ×4, I ×3, M ×3, O ×3, S ×3 
  • 2 pont: B ×3, D ×3, G ×3, Ó ×3 
  • 3 pont: É ×3, H ×2, SZ ×2, V ×2 
  • 4 pont: F ×2, GY ×2, J ×2, Ö ×2, P ×2, U ×2, Ü ×2, Z ×2 
  • 5 pont: C ×1, Í ×1, NY ×1 
  • 7 pont: CS ×1, Ő ×1, Ú ×1, Ű ×1 
  • 8 pont: LY ×1, ZS ×1 
  • 10 pont: TY ×1

6 Megjegyzés:

Enca írta...

Köszönöm, nagyon hálás vagyok,hogy a betűkészletet is leírtad, nekem mindig ez jelent problémát.
A rézfóliát hogy raktad rá? Kell valami speciális dolog? Rézfóliát obiban vagy kreatívhobbiban vettél?
Köszi, Enca

óvónéni írta...

Szia Enca, szívesen a betűkészletet, én a wikipédiáról néztem. Rézfóliát pedig üvegesnél fogok venni, mivel sem az OBI-ban, sem a hobbiboltban nem kaptam (: És majd ott érdeklődök fóliasimító után is, eddig ezt találtam a témában: http://www.tiffany-lampak.hu/blog/2011/05/tiffany-lampak-keszitesere-hasznalt-szerszamok-foliasimito/

Névtelen írta...

Szia! Köszönjük az ötletet, ilyet sem láttam még. Vajon mivel írtad rá a betűket a mozaikokra?

óvónéni írta...

Szia, nagyon szívesen. Gondoltam, hátha hasznos lesz valakinek.
A betűket én most akrilfestékkel festettem, de szerintem egy porcelán-filctoll is jó lehet erre a célra. Csak nekem nem volt itthon fehér színű.

Névtelen írta...

Ha elveszett egy betű honnan lehetne potolni KÉRLEK segitsetek

Krisztina Nagy-Egri írta...

Én is köszönöm a betűkészlertet!

Nálunk is most Scrabble készül ajándékba, viszont itt a betűk tejesdoboz kupakokból lesznek, a tábla pedig dekorfilc anyagból.

Kriszti

Megjegyzés küldése