2012. április 7., szombat

A tulipános házról

Alkottam. Ismét. Mert amikor anno megláttam a "könyvtartó házikó" ötletét, már tudtam, hogy ezt egyszer el fogom készíteni valakinek, aki sokat olvas. (Mert van/lesz ideje rá.)

Íme a fázisfotók:




S talán nem látszik az első és a második kép közti különbség nagyon jól, úgyhogy jelzem, hogy a házikó elég rendes alapozást kapott. Így aztán elég sokat kellett várnom, a száradási idők miatt. Nem egyik pillanatról a másikra született meg a végeredmény. De nem bántam, az alkotásra fordított időt sosem sajnálom. Másrészt, végig egy idézet járt a fejemben, amit anno még Karácsonyra írt nekem egy kedves ismerős, szintén egy ajándékba alkotott szösszenetemre:
"Sokkal értékesebb a magad alkotta ajándék. - Amíg készíted, mindig arra gondolsz, akié lesz. Nem egy pillanat csak, amíg megveszed, hanem hosszú órák, esték, amíg elkészülsz. Ezalatt beépül az ajándékba a szereteted is." /Kálnay Adél/
Ezek a sorok kifejezik azt, amit érzek, mikor nem boltban vásárolok ajándékot valakinek.

Aztán, ahogy festettem a tulipánok körvonalait (mert azt gyanítottam, hogy a fehér nem fog túlságosan látszódni az alapszínen, de azt nem gondoltam, hogy ennyire nem...), ennek kapcsán sokminden eszembe jutott még. Mert az egy dolog, hogy én ezt gondolom, de aki kapja, az talán nem így látja. Akinek a házikó készült, az a dolgok értékét igenis az áruk szerint ítéli meg, és számára csak a tökéletes lehet értékes. És talán a szívvel-lélekkel megfestett tulipános házam a kukába kerül, a tűzre, vagy a neki nem tetsző ajándékok közé porosodni. Úgyhogy az is megfordult a fejemben, hogy egyszerűen megtartom, és veszek inkább valamit.
Aztán persze ezt az ötletet elvetettem. Mert nem az számít, hogy elérem-e a célomat vele és megmelengeti-e a szívét, amit kapott - hanem az, hogy én megtettem ezért mindent, ami tőlem telt. És talán, talán sikerrel járok.

És végül még valami. A kis tulipános ház szeretettel készült. Éppen ezért, akkor boldog, ha használják. Lehet, hogy erre csak nálam lesz lehetősége, így hát kerítettem rá egy könyvet. Mesét.

2 Megjegyzés:

Ann írta...

én örültem volna ha ilyet kapok...szép lett!!

Betty írta...

Nagyon ötletes!! Tetszik!!

Megjegyzés küldése