2012. január 11., szerda

A boldogságról, hitről, bizalomról - és ezek törékenységéről

A Karácsonyt szeretem, de magát a decembert, mint hónapot, különösebben nem. Mondhatnám, hogy nagyon nem. Sötét, hideg, munkával teli, no meg erőfeszítésekkel, hogy mindeközben ki tudjam zárni a sok-sok zavaró tényezőt, a környező világ többet-jobbat-szebbet-drágábbat felfogását, és az ünnep majd igazi ünnep legyen. Ami arról szól, hogy végre azokkal lehetek, akiket szeretek, úgy, ahogyan szeretek. Nem számít, hogy melyik nap (23., 24. vagy 27.? Nem mindegy??? Ez csak egy szám, egy jelölés, nem a boldogság feltétele.), nem számít, hogy hal, gyöngytyúk vagy simán rántott sajt és párolt zöldség van az asztalon. Csak az együttlét számít. (Helló Tesó, csörr-visszacsörr, telepatikus kapcsolat befigyel megint.)

A másik, amit nem szeretek a decemberben, az a sok felfokozott karácsonyi érzelem. A legtöbb nem is őszinte. Utálom, amikor azzal indokolnak emberek kedvességet, mosolyt, hogy "Karácsony van". Utálom a látszat-szeretetet, látszat-elfogadást. Pláne azoktól, akik nemKarácsonykor egyébként hátulról mellbe, mindegy.

És amit a legjobban nem szeretek az egészben, ahogy mindez rám hat. Hajlamos vagyok elhinni, hogy mindaz a szép és jó, ami körülvesz - amit nem csak úgy kaptam, hanem megküzdöttem érte - tartós lehet. Hajlamos vagyok biztonságban érezni magam, és megfeledkezni arról, hogy a boldogság tünékeny ajándék, arról, hogy hányszor csalatkoztam már, amikor dacolva a belső hang figyelmeztetésével megbíztam valamiben/valakiben és mertem változtatni a dolgok állásán, remélve, hogy a helyzet még jobb lesz.

De nem lett. Most sem lett. És csak a saját fejemet verhetem a falba, amiért azt hittem, hogy más eredményt várhatok, pedig ugyanúgy teszek valamit, mint már oly sokszor.

A francba vele, ebből is kimászok, nanehogymár. Év eleje van, vagy mifene.

Ja, és lesz egy folytatásos fantasy a blogon; azoktól, akik nem kedvelik a műfajt, előre is elnézést kérek.

1 Megjegyzés:

Amaranta írta...

Kár, hogy a karácsonnyal kapcsolatban egyre több felmőtt érez így.

Én szeretem a fantasyt, és nagyon kíváncsian várom :-)

Megjegyzés küldése