2010. november 8., hétfő

Az éttermekről

A héten a "foglalkozások" témakört dolgozzuk fel a gyerekekkel. (Tényleg, írjak komplett hetitervet a blogra?)

Furfangos találós kérdéseimből igyekeztek ma kitalálni néhány jellemzőbb foglalkozást. Az egyik ilyen volt a "pincér". Alig néhányan tudták, és hosszas magyarázat után sem láttam a felismerés szikráját a szemükben.

- Na jó, tegye fel a kezét, aki volt már étteremben!
20 gyerekből 18 keze a magasba lendült. Ezek szerint 18 gyereknek kellett volna pár pillanattal azelőtt tudni, ki az a pincér.
- Gyorsétterem nem számít ám! Ilyen, hogy McDonald's, Burger King meg a többi hamburgeres...
A kezek azon nyomban lehanyatlottak, néhány kivétellel.

Hja, így már érthető.

13 Megjegyzés:

Hajnoca írta...

Kérhetném, hogy tégy fel heti tervet?

Hááát, igen.
sajnos manapság mindent 'kutyafuttában" csinálunk.
Ilyen ezek szerint az evés is.
... és csodálkozunk, ha kihalnak a 'régi" szavak, mint pl. a pincér. ...

Altair írta...

Azért előfordul, hogy tudják. :o) Az én kisfiam tavaly pincér akart lenni a farsangra (nagycsoport). :o)

Mondjuk, meg is lepődtem, hogy nem szakács, mint a bátyja.

H. Mária írta...

Minket is nyúznak a gyerekek, hogy menjünk étterembe, de ki az aki 7-8-9 gyerekkel beül egy ilyen helyre? Egyesével? Talán egyszer. :) Mi a hamburgereshez se járunk, hanem mi magunk készítjük a hambikat. :)

Náncsi írta...

mi járunk, az 5 kölökkel:)igaz nem itthon, hanem Füleken. így a gyerekek beszélnek 3 szót szlovákul:)

krisz írta...

Tudod ebben csak az a szomorú,hogy ezekben a gyors kajáldákban annyiba kerül bedobni valamit,mintha beülsz egy nem túl flancos,de hangulatos helyre.
Idekinn tényleg csak a csórók esznek a McDonaldsban,mert az a legolcsóbb.Igaz olyan is.

-krisztina- írta...

Már napok óta fogalmazok (fejben) egy levelet, hogy kellene a sulimba is, meg engem, mint anya is nagyon érdekel, hogy mivel foglalkoznak az oviban.
úgyhogy szeretnélek kérni, hogy tegyél fel heti tervet :)

Marianna írta...

Kérhetem én is,hogy tegyél fel heti tervet?
Köszönöm előre is!

Sziranszki írta...

A heti tervet én is szeretném!

Enca írta...

Szia, tényleg fura, hogy inkább esznek gyorskajáldákban, pedig a kisvendéglő kb ugyanannyiba kerül. Nekem imádják a fiaim (meg én is :) ), de nálunk a pincér szólt, hogy ő felszolgáló, nem pincér :D:D:D Mi a különbség? Ki tudja? :D Mi csak nevettünk :D:D:D
És igen, kérünk hetitervet :) Köszi, Enca

óvónéni írta...

A hetiterv közkívánatra közzétételre került!

Altair: biztos azért tudja, mert az óvodában megtanították neki ;)
Náncsi: tűnődök mi lehet az a 3 szó... "kérem", "köszönöm" és "fizetek"? :D
Krisz: hátezaz... elhiszem én, hogy ki kell próbálni a gyorskajáldát is, de nem lehetne mondjuk váltogatva? Tényleg kb ugyanannyiba kerül. Bár ahogy belegondolok, én is bőven kamasz voltam már, mire először étteremben jártam. Igaz akkor még Meki sem volt. De az enyimek többnyire jólszituált családból valók, beleférne anyagilag is.

Azt már le se mertem írni, hogy kb ugyanezt játszottuk le a "karmester"-nél, bár arra számítottam, hogy nem fogják tudni. Ki volt már koncerten? - kezek fel. Na jó, de olyanon amin zenekar játszott és karmester vezényelt? - kezek le. :)

Heni írta...

Mi szoktunk étterembe járni, bár a két kicsivel nem annyira egyszerű a dolog, mert tuti, hogy bármilyen gyorsan is hozzák ki a rendelést, az nekik egy helyben ülve elviselhetetlenül hosszúnak tűnik. Lehet, hogy a csoportotokban egyeseket ez riaszt el attól, hogy gyerekkel étterembe menjenek, nem? Pedig csak nevelés kérdése, hogy tudjanak illendően viselkedni. Mi az idei nyaralás alkalmával minden nap háromszor étteremben étkeztünk. Az 5 évesem meg is jegyezte, hogy: De jó lenne otthonra is nekünk egy szakács és egy felszolgáló, anya, ugye te is nagyon örülnél neki? Hát, mit mondjak? Szerintem a családból én örülnék neki a legjobban, ha a család napi étkez(tet)ésével csak annyi dolgom lenne, hogy leüljek és megegyem :-)!

óvónéni írta...

Heni, ha az egy helyben ülés riasztja el őket, nem értem miért akarják a gyereket iskolába járatni. Ott 45 percet kell egy helyben ülni. Aztán 10 perc szünet és újra.
Komolyra fordítva: "Pedig csak nevelés kérdése, hogy tudjanak illendően viselkedni." Ez a kulcsmondat. Ha minden szülő így gondolkodna, nem lenne ennyi problémás gyerek.

És: szakácsot és pincért minden háztartásba! :D

Heni írta...

Az utolsó mondatod nagyot lendítene a hazai munkanélküliség helyzetén is :-)!

Éttermi viselkedés: találkoztunk olyan családokkal a nyaralás alatt az étteremben, akiknél a nevelés szerintem ismeretlen fogalom (vagy ha ismert is ez a tevékenység a családban, akkor a gyerek neveli a családot...) De komolyan, az 5 éves lányom is szóvá tette, hogy némelyik gyerek mennyire nem tud viselkedni. Pedig nálunk sincs vasszigor, csak szeretet és normális keretek között lefektetett elvárások (oda-vissza gyerek és szülő között !), de ezek következetesen betartva. Egyelőre működik a dolog :-).

Megjegyzés küldése