2010. szeptember 5., vasárnap

Elkészült, már meg is kapta az új tulaj :)



Móricz Zsigmond:
A török és a tehenek

Volt egy török, Mehemed,
sose látott tehenet.
Nem is tudta Mehemed
milyenek a tehenek.

Egyszer aztán Mehemed
lát egy csomó tehenet.
Csudálkozik Mehemed,
"Ilyenek a tehenek?"

Én vagyok a Mehemed,
Mi vagyunk a tehenek.
Számlálgatja Mehemed,
Hány félék a tehenek.

Meg is számol Mehemed
három féle tehenet:
fehéret, feketét, tarkát,
Meg ne fogd a tehén farkát!

Nem tudta ezt Mehemed,
S felrúgták a tehenek!

3 Megjegyzés:

krisz írta...

Hannának mostanában kezdtem el mondogatni.Nagyon tetszik neki.Annak idején Rékánál is nagy sikere volt.Az örök klasszikus...

Sziranszki írta...

Két évvel ezelőtt kórházba kerültem, egyik szobatársam pont ezt hímezte születendő kislányának, miatta kezdtem el én is keresztszemest varrni! Azóta is nagyon közeli barátnők vagyunk! Gyermekeink imádják egymást :) Imádom ezt a képet! :)

óvónéni írta...

Az én volt kolléganőm ennek a párját, az Iciri-picirit hímezte ki nagyonvárt gyermekének (akinek azóta már a fogai nőnek - nem siettem el a látogatást, he-he). Így esett a választásom erre a mintára. A kolléganőmnek tetszett, és szerintem a fiának is, mert mindenáron meg akarta enni :D
A történet érdekessége, hogy anno, amikor 4 évvel ezelőtt együtt kezdtünk egy kiscsoportot, hosszú ideig kellett győzködnöm, hogy vegyük be ezt a két nyúlfarknyi mesét az éves anyaggyűjtésbe, "örök klasszikus" indokkal :)

Szeretem a keresztszemest én is, mert csak számolni kell tudni hozzá, nem lehet eltéveszteni az öltés helyét :)

Megjegyzés küldése