2010. július 22., csütörtök

A vén farkasok már a spájzban vannak

Ropifiú óta tudjuk, hogy nincsenek zombik és vérfarkasok. Vannak viszont "Zsombik" és "vén farkasok". És ezzel a bejegyzés "gyerekszáj" cimkét indokló részét le is tudtuk.

Nos tehát... Twilight - Eclipse.

Kezdem már kapisgálni, hogy a tinilányok miért vannak oda ezekért a filmekért: tele van csókolózással, szerelmi háromszöggel, és a központi témája (legalábbis a harmadik résznek) a szex. A cselekmény egyszerű, gondolkodni nem kell, csak nézni és vihogni. És ájuldozni Robert Patiszon (bocs...) jóképűségén, ami egy olyan pontja az egész Alkonyat-jelenségnek, amit SOHA nem fogok megérteni. Nem tehetek róla, én már a Harry Potter 4. részében sem bírtam a srácot.

A film élvezeti értékéhez számomra három dolog járult hozzá nagymértékben:
- Barátokkal néztem. Úgy azért minden film sokkal jobb.
- Flashback-ekben megtudtunk egyet s mást a szereplők múltjáról, és mivel Lost-nézéssel hangolódtam az Eclipse-re, ez a forma bejött.
- Sok-sok eyecandy volt benne. És itt jönnek a képbe a vén farkasok. Akik egyáltalán nem vének... pont a megfelelő korban vannak ahhoz, hogy izmos felsőtestüket mutogassák. (Citrombaharapott-képű Edward persze be is szól: "Nincs inge?")

Már a New Moon-t nézve is kifejezetten örültem, hogy behozták a vén farkasos szálat, és nem csak a jópasi-faktor miatt. Én bizony Team Jacob-pólóban mászkálnék (a Lost miatt se lenne rossz...). Sokkal normálisabbak a vámpíroknál, nekem tetszik ahogy tisztelik a falka-törvényt és a törzs hagyományait, nemutolsósorban élőlények, és az átváltozásukat is könnyebben beveszi az ember gyomra - talán az ősi magyar hitvilág miatt... a hagyomány szerint a sámánok is képesek voltak állatalakot ölteni -, mint a vámpírokét, akik köztudomásúlag nem is léteznek.

A sok vén farkassal ellentétben a Volturi kifejezetten idegesít (a New Moon vonatkozó jelenetei közben szó szerint a falat kapartam), annak ellenére, hogy kapásból a kedvenc szereplőmmé lépett elő a Nagyon Kegyetlen, Nagyon Vékony Hangú És Nagyon Szőke Volturi Nő (Jane). Magamtól sose jöttem volna rá - biztos a nyúlszemek miatt - hogy a mindössze 16 éves Dakota Fanning játssza, csak véletlenül láttam a nevét a stáblistában, és rákerestem. No igen, nem véletlenül sztárolják annyira.

Összességében tehát kellemes moziélmény volt az Eclipse, kevés Volturival, egyre több vén farkassal. Mivel az összes Bellát üldöző főgonosz kinyiffant, reménykedek benne, hogy a következő részben előkerülnek a Zsombik is.

0 Megjegyzés:

Megjegyzés küldése