2009. november 14., szombat

A Faun és a Felolvasó

A héten már másodszor járok úgy, hogy megnézek egy filmet, és kanyarban nem azt kapom, amire számítottam.

Megkaptam DVD-n a Felolvasót. Előzetes ismereteim a filmről: egy nő és egy fiatal fiú viszonyt folytat, regények kerülnek felolvasásra (hülyén fogalmazok tudom, de nem tudtam, melyikük olvas fel a másiknak), majd évek múltán a bíróságon újra találkoznak. A nőt Kate Winslet alakítja.

Az első percben tudtam, hogy súlyos hibát követtem el a "már nagyon késő van, csak egy kicsit nézek bele, és majd holnap folytatom" elméletemmel, mert ahogy kiderült, hogy Ralph Fiennes játssza a férfi főszereplőt, már tudtam, hogy másnap zombi-üzemmódban fogok bemenni dolgozni. Külön öröm volt Lena Olin dupla szerepe, az a nő egy arckifejezésével többet mond el, mint az egész film. Szóval maga a történet nem fogott meg (legbosszantóbb motívum: a német főhős angol nyelvű könyvből tanul olvasni, és angolul írja a leveleit is...), de a színészi játékok felejthetetlenek.

Mai filmélményem: A Faun labirintusa. Amit hallottam a tartalmáról: egy kislány a háború elől egy titkos labiritusba menekül, ahol egy faunnal találkozik, és megtudja, hogy ő valójában egy hercegnő.

Olyan Narnia-feelinget vártam, és teljesen más volt. Persze utólag rákeresve a filmre mindenhol ott van a 16-os korhatár és a fantasy-thriller műfaj. Nagy meglepetést okozott, de odaszögezett a TV elé, és nagyon tetszett. A gyönyörű látvány különösen.

A tanulság: tájékozódnom kell a filmekről, mielőtt megnézem őket, hogy ne érjenek ilyen sokkhatások :)

4 Megjegyzés:

kacskaringopia írta...

A Felolvasó nekem itt csücsül már egy jó ideje, de valamiért még nem néztem meg, talán éppen ezért mert érzetem nem nagy szám.A színészek miatt szereztem be én is.

Náncsi írta...

Ralph Fiennes nekem is szívem csücske.. ééés Kevin Spacey is.. és most meglesem 346. alkalommal a K-Pax-ot:DDD aztán jöhet az Angolbeteg :DDD holnap ne keressetek, csak hétfőn ébredek:))

Altair írta...

Nekem a Felolvasó nagyon tetszett. Állati kedves és szép történet, még a hülyeség is hihető benne. Csak hát szomorú a vége.

A Faun viszont nagyon kiborított. Gonosz mostohaapa meg ilyenek, nem is írom le a végét, de ha láttátok, értitek miről beszélek. :o( Nekem nem elég az elégtétel a végén. :o( Talán, mert tényleg vannak ilyen embertelen lények és nem hiszem, hogy van nagyobb bűn visszaélni egy gyerek kiszolgáltatottságával.

De nagyon várom a szörnyes képzeletbeli barátos filmet, amit reklámoznak. :o)

óvónéni írta...

@Altair:
A Felolvasóról: már régóta tudom magamról, hogy túl sok amerikai filmet nézek. Ebben a filmben is az elejétől sejtettem, hogy mi lesz a végkifejlet, így bár szomorú volt, nem rendített meg különösebben. A "nem tudok olvasni" motívum pedig egyértelmű volt, talán mert minden nap találkozok a jeleivel, abszolut levettem a filmben.
Viszont volt sok zavaró hatásvadász toldalék, amik nagyon zavartak, azok nélkül biztosan jobban tetszett volna. De alapjaiban jó a film, természetesen.

A Faun: mivel érdekel a gyermekpszichológia, ez volt a szempontom a nézésekor. Máshol is olvastam már, úgyhogy nem csak nekem jutott eszembe, hogy az egész "mesevilág" felfogható annak, ahogy a kislány feldolgozza azokat a körülötte történő borzalmas dolgokat, amikhez még nem elég érett. Pl.: a raktárkulcs, amiből elvileg csak egy van; aztán a kislány feladatul kapja, hogy szerezzen egy kulcsot; majd a nő átadja a raktárkulcs másolatát a bátyjának... És amúgy is, mikor a nő kimegy az erdőszélre és jelez a lámpával, azt hinné az ember, hogy a partizánoknak villog, de nem: a kislány botorkál ki az erdőből, a fényt követve! Lehet ez belemagyarázás, nem is szeretnék róla meggyőzni senkit, hogy nekem van igazam, de én így látom.
És igen, szörnyű, és kiborító az egész. Érzelmileg sokkolt rendesen.

Szörnyes képzeletbeli barátos film? Nem tudom miről beszélsz, nagyon ritkán nézek reklámokat!

Megjegyzés küldése