2009. október 18., vasárnap

Macskakiállítás

Előre megfontolt szándékkal elmentem ma életem első macskakiállítására. Csak nézelődni. Mikor meghirdették, volt olyan tervem, hogy benevezem Csörögét, mert:
- nagyon szép;
- nyugodt;
- azt gondoltam, jó esély van rá, hogy ott találok neki gazdit.

Aztán mégsem tettem így, mivel:
- a tesztekhez leborotválták a szőrt a lábán, egy jól látható helyen. És lehet, hogy ez a kiállításon nem releváns, de amíg nem nő vissza a szőre, addig az a folt sokat ront az esztétikáján;
- utálja a bezártságot;
- közben találtam neki gazdikat;
- alapfeltétel volt, hogy oltva legyen, és még nincs (Mielőtt bárki felszisszenne: a tesztek-ivartalanítás-oltás hármasának költségeit csak három különböző hónapban tudom kifizetni a pedagógus-béremből. És benti macskáról lévén szó, az oltásokat tartom a legkevésbé fontosnak a három közül.);
- először látni szerettem volna a saját szememmel, minek is akarom én kitenni a macskát.

Sütit eleve nem vinném el kiállításra, mert rettentő hisztit csap, ha be van zárva, és nem szereti, ha egy macska túl közel van hozzá. Bár amilyen show-girl lett mostanában az idegen emberek előtt, talán még esélye is lenne. De nem hiszem, hogy sor kerül ilyesmire a jövőben, mert a kiállítás hangulata egyáltalán nem tetszett. Amiket tapasztaltam:
- a ketrecekben egy nagyobbfajta macskának alig van mozgási lehetősége;
- Süti igazán kicsi macska :) ;
- nagyon kevés gazdi figyel oda a látogatókra. Pl. láttam egy tök jól kinéző macskaalmot, de senkitől sem tudtam megkérdezni a márkáját. Mert ahol ilyen alom volt kitéve a cicának, a gazdi nem volt sehol, vagy elmélyülten csevegett a szomszéd gazdival :S ;
- sok ketrec környékén büdös van, köszönhetően a "gondos" gazdiknak;
- a látogatók legtöbbje nem gazdinak való. Vakuzzák, simogatják az állatokat, sokszor a tiltó felirat ellenére is. De a kedvencem az volt, mikor egy nő magyarázta egy másiknak: "Látod, milyen csíkos a szőre mintája? Ez mutatja, hogy még ivaros!" (WTF? Ha ivartalanítják, akkor majd pettyes lesz, vagy mi?);
- a biztosítékot az verte ki nálam, amikor láttam egy trikolor házicicát, aki reszketve kucorgott a gazdija ölében. Az meg lelkesen mutogatta a cicus díjait minden arrajárónak. Évek óta hordja kiállításra. Nincs az a kupa, amiért én kitenném ennek a macskámat, ha így meg van rémülve;
- talán egy macskáról tudom azt állítani, hogy úgy tűnt, élvezi a köz figyelmét;
- a világ legcukibb jelenségei a kölyök és fiatal Maine Coon macskák :) (és ezt én mondom, aki nem is vagyok Maine Coon-rajongó...)
- számomra a legszebb macska a bengáli.

Mindent összevetve: úgy gondolom, életem első macskakiállítása egyben az utolsó is volt.

1 Megjegyzés:

Nyafkamacska írta...

Egyetértek. 2 vagy 3 kiállításon voltam, barátok kedvéért. Elég volt. A macskakiállítás szerintem nem élő macskáknak való. Legfeljebb plüssöknek.
És azzal a macskával mi van, aki egyszínűnek született? Kicsíkosodik ivarérésre?

Megjegyzés küldése